Прочетен: 2821 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 12.01.2011 21:19
НА КУРС-ПРАКТИКУМ НА ТЕМА:
„Методическата философия на обучението и реторичните й заявления за учебния процес“
РЪКОВОДИТЕЛ ДОЦ. Д-Р ДИМИТЪР АРНАУДОВ
(само за предварително регистрирани специалисти) 14.01.2011 г. (петък)
14,30–16,00 – Учебните програми и тяхната методическа реализация чрез мисията на учебния предмет „История и цивилизация“;
16,30–17,30 – Практикум по темата с урочни теми .
15.01.2011 г. (събота)
9,00–9,45 – Политиката на историческите знания;
10,00–10,45 – Формиране на светогледни ориентири у учениците;
11,00–11,45 – Практикум върху двата въпроса с урочни теми;
13,00–13,45 – Методически характеристики на знанията;
14,00–14,45 – Съдържание на учениковата грамотност;
15,00–15,45 – Учебните общувания върху учебната материя и реториката на обучението;
16,00–17,30 – Практикум върху реторичните заявления и структурата на историческите знания;
16.01.2011 г. (неделя)
9,00–9,45 – Връзката на учениците с познавателната среда;
10,00–10,45 – Познавателният смисъл на прехода от мнения към възгледи;
11,00–11,45 – Практикум за въвеждане на мнения и възгледи като обекти за историческо мислене и познание;
12,00–12,30 – Въпроси и задания от курса.
------------------------------------------------------------------
Издателство „Летера“ – Пловдив, и РИО на МОМН – Пловдив, през м. ноември 2010 г. представиха книгата на доц. д-р Димитър Арнаудов „Увод в методическата философия на обучението по история и цивилизация“ пред учителите по история и цивилизация и философски цикъл от областта.
Интересът на учителите към съдържанието на книгата и методиката на доц. д-р Арнаудов инициираха провеждането на квалификационен курс-практикум по следните теми:
Ш Учебните програми и тяхната методическа реализация чрез мисията на учебния предмет „История и цивилизация“;
Ш Политиката на историческите знания и тяхното приложение при формиране у учениците на светогледни ориентири;
Ш Методически характеристики на знанията и схващането им като съдържание на учениковата историческа грамотност и компетенции;
Ш Учебните общувания върху учебната материя и реториката на обучението;
Ш Връзките на учениците с образователната среда и изграждането на познавателен смисъл на прехода от мнения към възгледи.
Актуалността на предложената тематика, предвид проблемите в обучението по предмета „История и цивилизация“ и предстоящите промени в нормативната уредба, са основание да бъдат поканени за участие в обучението и зам.-министъра на МОМН - г-жа Милена Дамянова, както и експерти от различни дирекции към Просветното министерство. Изпратени са уведомителни писма до официалните лица.
Квалификационният курс ще се проведе на 14–16 януари 2011 г. от 14,30 часа в Професионална гимназия по строителство, архитектура и геодезия, гр. Пловдив, ул. „Архитект Камен Петков“ № 3.